Schoolgids

In de schoolgids leest u alles over onze uitgangspunten, doelstellingen en de dagelijkse praktijk van de school.
In deze gids lichten we toe wie we zijn, wat wij belangrijk vinden en waar we voor staan. Mocht u hierover met ons in gesprek willen of vragen hebben, dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

Download de schoolgids

In onze schoolgids wordt gesproken over de Vrijwillige ouderbijdrage en het feit dat wij nooit kinderen uitsluiten van deelname aan activiteiten ongeacht of de vrijwillige ouderbijdrage betaald wordt. Sinds 2024 is er aan de Dordtse Vrijeschool geen vrijwillige ouderbijdrage mee. Wel zijn wij bezig met het oprichten van een ANBI-stichting, waar vrijwillig schenkingen aan gedaan kunnen worden. Ook dan geldt weer dat kinderen nooit uitgesloten worden van activiteiten, ongeacht of er schenkingen worden gedaan of niet.

“Door het vieren van jaarfeesten worden kinderen zich bewust van het jaarverloop en stimuleren we verbondenheid met de natuur.”