Peuterhuis

Het Peuterhuis is een speelzaal waar kinderen van 2,5 jaar tot 4 jaar elkaar kunnen ontmoeten. In de stroom van alledag, een huiskamersfeer, kan er worden gespeeld in het roze huis, of het blauwe huis, met de paarden of in de schommelboot. Juffie bakt brood, dekt de tafel, schilt het fruit etc. Alledaagse dingen die uit het leven zelf voortkomen. Kinderen vinden het heerlijk erbij betrokken te worden en mee te mogen helpen. Samen buiten spelen, samen een boterham eten, naar het verhaal luisteren in het vertelhuis, het zijn de vaste momenten van een ochtend in Het Peuterhuis.

Het Peuterhuis is gevestigd in de Dordtse Vrije School, als een zelfstandige stichting, die geen subsidie ontvangt van de gemeente. Organisatorisch zijn wij niet verbonden met de Dordtse Vrije School, maar we werken wel vanuit dezelfde visie: het antroposofisch mensbeeld als uitgangspunt voor ons pedagogisch beleid.

Er is op beide locaties (Dubbelmondestraat en Zuilenburg) een speelzaal van Het Peuterhuis.
Het Peuterhuis is geopend van 8:30 tot 13:00 uur. In de schoolvakanties is het Peuterhuis gesloten.

Er zijn per ochtend 16 peuters met 2 gediplomeerde leidsters. Er is een vaste speelgroep op dinsdag-donderdag en een vaste speelgroep op maandag-woensdag-vrijdag. Er is een beperkt aantal plaatsen voor 1 speelochtend. Op tijd inschrijven is erg belangrijk, we werken met een wachtlijst. Het aanvragen van kinderopvangtoeslag is mogelijk. Voor meer informatie of inschrijven verwijzen wij u naar onze website: www.hetpeuterhuis.nl

“Wij werken met het meest kostbare materiaal op aarde: kinderen.”