Klachtenprocedure

Onvrede kan altijd voorkomen en dient altijd eerst besproken te worden met direct betrokkenen. Het is hierbij van belang dat er op een vooraf bepaald moment, op respectvolle wijze met elkaar gecommuniceerd wordt. Het tijdig bespreekbaar maken van onvrede voorkomt escalatie. We vinden het wenselijk dat mensen elkaar kunnen en durven aanspreken.

Een belangrijk uitgangspunt is hierbij dat we met elkaar spreken en niet over elkaar.

Het kan echter wel eens voorkomen dat de onvrede blijft en u er niet uit komt met de direct betrokkene. U heeft een klacht.

Er zijn verschillende soorten klachten:

1. klachten van organisatorische aard
  2. klachten van onderwijskundige aard
  3. klachten over veiligheid
  4. klachten van organisatorische aard horen bij de schoolleider

Klachten van onderwijskundige- of pedagogische aard horen in eerste instantie bij de leerkracht. Indien u er samen niet uitkomt, dan kunt u samen de intern begeleider en/of de schoolleider in het vraagstuk betrekken.

Klachten over schoolveiligheid kunt u kenbaar maken bij de schoolleider, of schoolcontactpersoon / externe vertrouwenspersoon. De schoolcontactpersoon (Rinke van der Laan, leerkracht) of de externe vertrouwenspersoon (Jeroen Meiboom  van de CEDgroep) kunnen u begeleiden.

Iedere school heeft een schoolcontactpersoon, ook kinderen kunnen daar terecht.

Wanneer een klacht in behandeling wordt genomen zal de schoolleider of bestuurder betrokkenen horen. Indien u ontevreden bent over de afhandeling van de klacht kunt u terecht bij de landelijke klachtencommissie.

Klachten willen we graag voorkomen. Als er een klacht is, willen we er graag samen sterker uit komen.

U kunt de schoolcontactpersoon bereiken via:

Rinke van der Laan
email: r.vanderlaan@dordtsevrijeschool.nl

Externe vertrouwenspersoon CED groep

Sonja Deutz of Angela Groen
Hoofdweg 70, 3067 GH  Rotterdam
evp@cedgroep.nl

De volledige procedure is te downloaden onder "Voor ouders - Belangrijke documenten".

“Door het vieren van jaarfeesten worden kinderen zich bewust van het jaarverloop en stimuleren we verbondenheid met de natuur.”